Hazudtam. Legalább 12 darab social media segédeszköz található a cikkben, de a cím sokkal jobban nézett ki kerek számmal. Remélem, hogy elnézed nekem. Szóval… egy ideje már tudatosan gyűjtöm az olyan social media segédeszközöket, melyek határozottan megkönnyítik egy social media szakértő dolgát. Ezek a szoftverek többnyire a közösségi média tartalomgyártásban, automatizálásban és az elemzésben segítenek. De válogattam olyan eszközöket is, melyek csak pusztán nagyon menők és jó eredményeket lehet velük elérni.

Elég a szóból, mutatom is a listát!

1. Social media segédeszköz: Snip.ly

A Snip.ly egyszerűen k*rva menő. Igaz nem is olcsó, de ha jól használod, akkor simán kidolgozza az árát, már csak ha a kényelmi részét nézzük. Ez a szoftver egyébként a tartalomkurációt hivatott segíteni. De tegyünk is egy kis kitérőt arról, hogy mit jelent a tartalomkuráció.

A tartalomkuráció (content curation) lényegében azt jelenti, hogy értékes tartalmat nyújtasz a kialakult közönségednek, de azokat nem te készíted el. Ez történhet social media oldalon vagy akár blogon is.

Például az is tartalomkuráció, ha ezt a cikket megosztom a WeBrandz Media Facebook oldalán. Azért minősül annak, mert habár 50%-ban az én médiaügynökségem, nem brandelt tartalom, tehát nem a WeBrandz saját weboldalára készült. Sőt, tovább megyek, valamilyen szinten ez a cikk is tartalomkuráció, hiszen kész termékekről készítek egy újabb tartalmat.

Továbbá tartalomkurációnak számít, ha a fent említett céges Facebook oldalon megosztok egy cikket Hubspot blogról. Igen ám, itt jogosan kérdezheted, hogy ez mégis hogyan hozhat plusz bevételt a cégednek.

A válasz egészen egyszerű: a snip.ly segítségével egy saját kis popup ablakot helyezhetsz el a cikkben. Bármilyen cikkben, a popup segítségével pedig a te oldaladra irányíthatod a forgalmat.

Nézzük, hogy néz ki ez pontosan:

social media szakértő

A fenti kép például az Instagram hirdetés: Így készíts hatékony hirdetéseket Instagramra 5 lépésben cikkel lett elkészítve. Ez úgy történt, hogy a snip.ly segítségével létrehoztam egy egyedi linket, ami az Instagram hirdetéses cikkre mutat és felugrik egy kis popup, ami viszont a médiaügynökségünk oldalára tereli a látogatót.

Ahogy látod, egyedi szöveget is lehet írni hozzá, sőt még a gomb szövegét és színét is lehet módosítani.

A cikk írásának időpontjában 10 ropogós magyar forintért tudod elkezdeni használni ezt a szoftvert. Ez összesen 5K klikkelést, 2 branding profilt és 1 felhasználót biztosít. Ha nem ügyfélnek szeretnéd beállítani, hanem például a cégnek, ahol Te vagy a social media szakértő vagy marketinges, akkor ez tökéletes választás lehet.

Ide kattintva eljutsz a szoftver hivatalos oldalára.

2. Social media segédeszköz: Crello

A Crello lényegében nagyon hasonlít a Canva-hoz, csak szerintem jobb grafikák vannak benne és egyébként olcsóbb is.

A Crello-val egyébként rendkívül igényesen kinéző social media posztokat készíthetsz, bármiféle komoly grafikai tudás nélkül, pusztán szépérzékkel. És itt ez most nagyon fontos. A Crello-hoz – ahogy egyébként a Canva-hoz is – elengedhetetlen a szépérzék. Egy ocsmány poszt akkor is ocsmány marad, ha jó szoftverrel van elkészítve.

Egyébként nézd csak, ilyen minőségű posztokat tudsz elkészíteni vele:

social media szakértő crello

Hát nem gyönyörű?

Igaz, nem mondom, hogy Dóri vagy Vivien (a két grafikusunk) nem csinálna ütősebbet, de annak idején nekem nagyon sokat segített, amikor még nem voltak profi szakembereink erre.

Ha már nagyon hozzászoktál a Canva-hoz, akkor nem éri meg váltani, de ha még csak most ismerkedsz ezekkel a könnyű grafikai programokkal, akkor a Crello-t ajánlom.

A Crello-t ide kattintva tudod lecsekkolni.

3. Social media segédeszköz: Shorby.com

A Shorby egy social media szakértő egyik legjobb barátja akkor, ha Instagramról van szó. Ennek a kis szoftvernek lényegében egyetlen dolga van: felturbózni az Instagram BIO-ban található linket. Tudni illik ugyanis, hogy ezen a bizonyos helyen kizárólag egyetlen link helyezhető el. Nos, a Shorby lényegében egy dedikált kis landing oldallá alakul, amin elhelyezhetünk bár akárhány linket, elérhetőséget s miegymást.

Leghitelesebb példa talán az, hogy a médiaügynökségünk Instagram profilján is ezt alkalmazzuk, nézd csak:

social media szakértő shorby

Tökéletesen el tudod helyezni benne a céged email címét, telefonszámát, messenger linkjét, weboldalát, emellett több linket, akár cikkeket vagy kiemelt oldalakat és a többi social media oldaladat is.

Mi például feltüntettük a WeBrandz Facebook és LinkedIn oldalát is.

Hasonló, bár kicsit butább szoftver erre egyébként a LinkTree. Ez sem rossz, de sokkal kevesebb lehetőséget tartogat és szerintem vizuálisan is kisebb élmény nyújt, mint a Shorby.

Mi meglehetősen minimál stílusban állítottuk be, de nézd csak, ilyeneket lehet még kihozni belőle:

social media szakértő shorbyy

Mindkettőt tudod ingyenesen használni és fizetős verzióban is. Az igazság az, hogy Shorby esetében például annyira kielégítő az ingyenes verzió is, hogy mi elő sem fizettünk még.

LinkTree-nek mondjuk van egy nagyon jó funkciója, ami kizárólag a fizetős verzióban érhető el. Ez pedig a “linkek beidőzítése”. Ez azt jelenti, hogy például, amikor a social media tartalomnaptáradban beidőzíted a posztjaidat, majd feltöltöd a az időzítő szoftverbe, akkor előre be tudod időzíteni a BIO linkjeidet is. Innentől azok addig lesznek elérhetők, míg te akarod. Ez azért elég menő dolog.

CIKKAJÁNLÓ: Social media tartalomnaptár: így készítsd el 3 lépésben egyszerűen!

4. Social media segédeszköz: Polls for LinkedIn

Egy social media szakértő tudja, hogy a szavazás szinte minden platformon kiváló eszköz az aktivitás generálásra. (Ezzel a poszttal például 2400+ embert bírtunk szavazásra Facebookon.) Alapértelmezetten egyelőre nem tudsz szavazást létrehozni a LinkedIn fiókodban, azonban a Polls for LinkedIn Chrome bővítmény segítségével nagyon is egyszerűen.

Miután telepítetted, néhány kérdést kell megválaszolnod (pozíciód, bizniszed neve stb.) és már indulhat is a móka. Amint települt a bővítmény, már automatikusan megjelenik a lehetőség a LinkedIn Home és egyéb felületeken, nézd:

social media szakértő linkedin

És igen, ez kiválóan alkalmazható a bizniszed LinkedIn oldalán is. Kattints ide a bővítmény ingyenes letöltéséhez.

5. Social media segédeszköz: Unfold, Mojo, Prequel, Hype Type

A fenti alkalmazások egyetlen célt szolgálnak: az Instagram sztorid izgalmassá tételét. Úgy éreztem, hogy sokkal logikusabb, ha ezeket egyetlen ponton belül mutatom meg.

a.) Unfold

Az Unfolddal néhány kattintással igényesebbé varázsolhatod sztorijaidat, legyen szó Instagramról, Facebookról vagy Messengerről.

social media szakértő unfold

Többféle elrendezést tartalmaz, így egyszerűen készíthetsz montázsokat is a képeidből. Kiválóan alkalmazható például webáruházak számára, termékek bemutatására. A használata egyébként ingyenes.

b.) Mojo

A Mojo úgyszintén arra való, hogy a különböző platformokra készült sztorikat varázsold vonzóbbá. A Mojo segítségével azonban animálhatod is ezeket a történeteket. Készíthetsz kis videókat a képeidből, melyekre animációkat, matricákat és gifeket helyezhetsz, ami valóban nagyon feldobja az unalmas, egyszerű képeket.

Itt van egyébként a Mojo hivatalos oldala, ahol le is tudod ingyenesen tölteni iPhone-ra és Androidos telefonra egyaránt.

c.) Prequel

A Prequel a Mojo-hoz hasonlóan videók, képek létrehozására, effektelésére képes. Amiben más, tulajdonképpen az, hogy sokkal több funkciót és más elrendezéseket tud.

social media szakértő prequel

Innen tudod ingyenesen letölteni iPhone-ra és Androidra egyaránt.

d.) Hype Type

A Hype Type segítségével nagyon dizájnos feliratokat tehetsz a képeidre, videóidra.

A fenti alkalmazások közül egyébként nem javaslom, hogy mindegyiket használd, hiszen például a Mojo és a Prequel néhány funkció kivételével azonos tudással rendelkeznek.

Mindegyiket ingyenesen kipróbálhatod, így ki tudod választani, hogy melyek azok, amiket be tudsz építeni a social media megjelenésedbe.

A Hype Type alkalmazást itt tudod letölteni ingyenesen. Úgy tudom, hogy egyelőre csak iPhone-on érhető el.

7. Social media segédeszköz: Clips

A Clips egy kifejezetten okos videó feliratozó szoftver. Vagyis igazából több funkciója van, de ami egyedivé teszi az az, hogy képes élőben feliratozni a videókat.

Tehát, ha te éppen egy olyan videót akarsz forgatni valamelyik közösségi média oldaladra, amin te magad beszélsz, és szükség van feliratra, ez a kis program sokat fog segíteni.

A közösségi oldalakra feltöltött videóknál amúgy egy jó trükk, ha feliratozod őket, persze ha van benne beszéd, hiszen alapértelmezetten némítva jelennek meg és a feliratozás arra buzdít, hogy ha van rá lehetőséged, felhangosítsd. (Vagy, ha nincs lehetőséged felhangosítani, de érdekel a videó, akkor is értsd.)

8. Social media segédeszköz: BuzzSumo

A BuzzSumo egy igazi csodafegyver lehet egy social media szakértő kezében, ha ismeri. Te már tudsz róla, ezért el is árulom, hogy mit is tudsz vele kezdeni pontosan.

A BuzzSumo segítségével kulcsszavakra szűrve nézheted meg, hogy milyen tartalmak a legnépszerűbbek és azok milyen platformon mennyi megosztást kaptak. Van ingyenes és fizetős verziója is. Az ingyenes verzió két fontos funkciót tartalmaz, a Témaelemzőt (Topic Explorert) és a Tartalomelemzőt (Content Analyzer).

social media szakértő buzzsumo

A ToFu tartalmaknál (a funneled elején lévő tartalom) különösen jól jön, ha tudod, hogy egy felkapott és népszerű témáról van szó.

9. Social media segédeszköz: Later

Egy produktív social media szakértő eszköztárából természetesen nem hiányozhat a social media scheduler alkalmazás. Több éves teszteléseim során jelenleg úgy látom, hogy a Later az egyik legjobb ebben a piacon.

Rendkívül könnyen használható, ár/érték arányban kiváló, jó a supportja és okos. Persze vannak hiányosságai, de minden hibájával együtt úgy gondolom, hogy ez a leghasználhatóbb szoftver egyelőre ezen a piacon.

Havi 30 poszt/platform (Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter) ingyenesen használhatod. Ide kattintva eljutsz a hivatalos weboldalra, ahol tudsz is regisztrálni.

10. Social media segédeszköz: Pixaloop

A következő social media segédeszköz a Pixaloop, mely mindenféle szoftverismereti tudás nélkül segít egyszerű animációt készíteni a képes tartalmaidból.

A Pixaloop segítségével könnyen megoldhatod, hogy mozogjanak a felhők, csobogjon a víz, vagy repdessenek a madarak a képeden, mindezt persze néhány kattintással.

Fizetős alkalmazásról van szó, azonban erre azt kell mondanom, hogy mindenképpen megéri, hiszen tényleg nagyon látványos posztokat lehet vele készíteni.

Ide kattintva eljutsz az alkalmazás hivatalos weboldalára, ahonnan máris le tudod tölteni az iPhoneodra vagy az Androidos telefonodra.

10+1. Social media segédeszköz: Spark Camera

A Spark camera egy olyan social media segédeszköz, ami nem hiányozhat egy webáruház tulajdonos fegyvertárából. Az alkalmazás segítségével könnyen, profi kamera nélkül hozhatsz létre kiváló kisfilmeket, a telefonoddal.

Tudsz készíteni slow-motion felvételeket, amelyeket különböző effektekkel felturbózhatsz és még sok mást.

Az alkalmazás ingyenes, de természetesen rendelkezik fizetős verzióval is. Több konstrukció is elérhető: havi előfizetés, éves és lifetime.

Itt a hivatalos weboldala, ahol több részletes információt találsz róla.

10+2. Social media segédeszköz: SnapSeed

Végül következzen az utolsó social media segédeszköz, a SnapSeed, ami könnyűszerrel megkaphatná az Oscar-díjat a telefonos képszerkesztők között. Megbízható háttérrel rendelkezik, hiszen a Google fejleszti, ingyenes és rendkívül sok lehetőséget biztosít.

Effektek zöme áll rendelkezésre a szerkeszteni vágyók számára. Ez a social media segédeszköz itt tölthető le iPhone-ra, Androidra és még PC-re is egyaránt.

Konklúzió

A cikkben felsorolt social media segédeszköz mindegyike hozzájárul ahhoz, hogy egy igazán hatékony közösségi média oldalt építs a vállalkozásod vagy ügyfeled közösségi média felületéből.

Sajnos a legtöbbet a fentiek közül, ha 100%-osan ki szeretnél használni, akkor kénytelen vagy előfizetni. Ez néhány szoftver esetében még csak-csak belefér, azonban az összesre előfizetni nem éri meg.

Mi, mint ügynökség a legtöbbre előfizettünk már, hiszen napi szinten használjuk őket, így ha szeretnéd, hogy Neked is hatékony és menő social media felületeid legyenek, akkor nem kell mást tenned, csak ajánlatot kérned tőlünk a weboldalunkon.

Fejleszteni szeretnéd a vállalkozásod social media felületeit? Akkor ajánlom figyelmedbe a Social media tartalomnaptár: így készítsd el 3 lépésben egyszerűen! és a Hashtag használata a közösségi oldalakon – 5 egyszerű szabály című cikkemet is.

Hasznosnak találtad a bejegyzést? Segítsd azzal a munkámat, hogy megosztod másokkal is! Köszönöm.

Legyél képben a közösségi médiával!

Értesülj minden héten pénteken a magyar és a nemzetközi social media hírekről egyetlen emailben!

Már majdnem kész! Kérlek erősítsd meg a feliratkozásod az email fiókodban és pénteken jelentkezem is a hírekkel! ;)

Pin It on Pinterest