Az Instagram hirdetés azon vállalkozásoknak a legjobb buli, akik látványos, avagy izgalmas termékeket hirdetnek. Na nem azért, mert instán csak ilyet lehet eladni és más nem is működik, hanem inkább azért, mert ez alapjában aknázza ki az insta erősségét. Ez nem más, mint a szórakoztatás és a kiemelkedő vizuális élményteremtés.

Az Instagram egy erősen vizualitásra épülő felület, ami megmutatkozik a hirdetések teljesítményében is. Ez azt jelenti, hogy akkor lesz igazán hatékony az Instagram hirdetésed, ha az látványos és észrevehető.

Az pedig, hogy mi látványos és észrevehető, egyedül a marketingeseken (vagyis a hirdetések kezelőin) múlik. Az Instagram hirdetés B2B vállalkozásokban és egyéb unalmasnak mondható területen is bevethető.

Rendkívül hatékony Instagram hirdetéseket lehet készíteni például ipari klímát szervizelő vállalkozás, tisztítószer nagykereskedés vagy éppen kamion szerviz számára. Minden a megközelítésen múlik.

Mi az Instagram hirdetés pontosan?

A WeBrandz Media Group médiaügynökségnél gyakran szembesülünk azzal az esettel, hogy tömegesen átverik a vállalkozókat, ami eléggé elszomorító.

Az Instagram hirdetés nem egyenlő azzal, hogy a hirdetéskezelőben bepipálod a kis rubrikát, hogy az amúgy Facebookra optimalizált hirdetés megjelenjen instán is. (Mert egyébként alapvetően a legtöbben ezt adják el Instagram hirdetéskezelés címszó alatt sajnos.) Ezt inkább Instagramon is megjelenő hirdetésnek nevezném és később Te is megérted, hogy mi a különbség a kettő között.

Eggyel jobb verziója ennek az, ha a Facebookon 1080×1080-as felbontásban készült hirdetést továbbítják az insta felé. Ez sem tökéletes, hiszen a Facebook és az Instagram más elven működik. Igaz, hozhat eredményeket ez is, de mégis miért üzemelnénk félgőzzel, ha tolhatjuk rendesen is?

Az igazán hatékony és megtérülő Instagram hirdetés az, amikor a platform működését és a potenciális célközönség stílusát figyelembe véve készítesz egy optimalizált hirdetést.

Instagram hirdetés vs. Facebook hirdetés

Habár néhány kattintással indíthatunk hirdetést mindkét platformon, nem biztos hogy gazdaságos a vállalkozásunk számára, ha instán is megjelennek a hirdetéseink, ráadásul ugyanazzal a szöveggel és képpel, mint más platformon.

Az Instagram hirdetés és a Facebook hirdetés alapjaiban különböznek egymástól. Míg az Instagram hirdetés esetében először a képet (vagy videót) látjuk, addig egy Facebook hirdetés esetében a szöveget. Éppen ezért, nagyon nem mindegy, hogy melyik típusú hirdetésnél milyen szöveget és milyen képet használunk.

Mégis mi a különbség az Instagram hirdetés és a Facebook hirdetés között? Jogosan teszed fel a kérdést újra. Lássuk a két platform tulajdonságait kicsit részletesebben!

Az Instagram hirdetésről

Alapvetően két típusú Instagram hirdetésről beszélhetünk: képfolyam és story. Emellett még van az explore is, de az beállításait tekintve nem különbözik a képfolyamétól és ugyanazon szabályok vonatkoznak rá. A képfolyamban található hirdetések azok, melyek akkor jelennek meg, amikor görgetsz az Instagram “home” oldalán. Az explore megjelenés pedig, amikor a nagyító ikonra kattintva az érdeklődési köröd alapján összeállított képek között szörfölsz.

Ezekben az esetekben például célszerű 1080×1080-as vagy 1080×1350-es méretet használni. Az első a klasszikus Instagram poszt méret, míg a másik egy újabb, nagyobb felbontású kép.

Ez a nagyobb felbontású kép például kiválóan működik a divat szektorban. Használd bátran, ha ruhákat, karórákat vagy egyéb ékszereket hirdetsz, hiszen ezen a nagyobb felbontású képen sokkal látványosabban bemutatható az outfit.

Instagram hirdetés esetében például sokkal látványosabban megoldhatók az úgynevezett carousel hirdetések. Ezek azok, melyek nem csak egy képet, hanem egy egész galériát tartalmaznak. Ez a lehetőség rendkívül hatékonyan alkalmazható webáruházaknál.

Semmiképpen ne hagyd ki, ha ékszereket, telefontokokat, ruhákat, elektronikai kütyüket vagy szépségipari termékeket értékesítesz. Ennek segítsésével könnyedén bemutathatsz egy kollekciót, színvariációkat vagy akár több, azonos típusú terméket egyaránt.

A Facebook hirdetésről

A Facebook hirdetés a PPC hirdetések egyik zászlóshajója. Sokkal többet jelent annál, amit a legtöbben gondolnak róla. Nem kell nagy géniusznak lenni a használatához, ezért “mindenki is” ért hozzá. A gond azonban ezzel az, hogy a legtöbben csak a felszínt kapargatják és amikor valami nem teljesít jól, ráfogják hogy na megint változott az a fránya algoritmus, vagy hogy “ez a termék nem eladható Facebookkal.”

A Facebook hirdetés határozottan egyre drágább, azonban jó beállításokkal közel sem annyira drasztikusan észrevehető módon. Ma már nem elég azokat a beállításokat használni, amit a Facebook alapértelmezetten felkínál, hiszen mindenki ezt teszi, nincs abban semmi új.

Mi a WeBrandz-nél az egyedi fejlesztésünknek köszönhetően olyan célközönségekkel is tudunk dolgozni, melyeket a Facebook alapértelmezetten nem kínál fel. Ma már szinte sportot űzünk abból, hogy egy adott vállalkozásnál elért értékesítési darabszámot duplázzuk hónapról hónapra.

A Facebook hirdetés egy külön világot képez, éppen ezért erről egy későbbi cikkben írok részletesebben.

A hatékony Instagram hirdetés nagy titka

Sokan hiszik azt, hogy az Instagram hirdetésekhez insta fiókra van szükségük, ez azonban nem igaz. Hirdethetsz úgy is instán, hogy nincs regisztrált fiókod.

Ne is csinálj Instagram fiókot, hacsak nem tudod rendszeresen kezelni, hiszen nincsen rosszabb egy kihalt céges Instagram fióknál…

Viszont, ha rendelkezel fiókkal, akkor mindenképpen kösd hozzá az oldaladhoz, hiszen hosszú távon nagyobb márka ismertséget és releváns követőket fog hozni számodra. Ha nem átlagos hirdetéseket futtatsz, az emberek kíváncsiak lesznek a cég Instagram fiókjára és kattintanak.

Ha hozzákapcsolod az insta fiókod az oldaladhoz, akkor kattinthatóvá válik az Instagram hirdetés felett a profilod.

Mivel az Instagram mára már a Facebook portfóliójába tartozik, a Facebook hirdetéskezelőjét tudod használni Instagram hirdetések készítéséhez is. (Persze ott a kiemelés – boost – lehetőség is, azonban az csak kevés esetben ajánlott, de erről majd egy Instagram content stratégiáról szóló cikkben fogok írni bővebben.)

Lássuk is a tényeket!

1. Instagram hirdetés tény: a platformra szabott hirdetések jobban működnek!

Minden platformnak megvan a maga sajátossága és szabályrendszere. Az Instagram például egyedi méretezéssel rendelkezik és a Facebookkal ellentétben itt a képeket látod először, majd csak azután a szöveget.

Éppen ezért, az Instagram hirdetés esetében az átlagosnál is nagyobb figyelmet kell fordítanod arra, hogy a képed beszéljen. Nem véletlen a mondás, hogy egy jó kép többet mond ezer szónál.

instagram hirdetés felbontások
Instagram hirdetés felbontások

De ugyanez a helyzet a story hirdetésekkel is. Elképesztően undorító módon tud kinézni a hirdetésed, ha nem méretezed megfelelően és a képfolyamba való felbontást használod storyban is.

Igen, 10/8 hirdetés így néz ki, ennek az oka pedig az, hogy így mindössze 1 kattintás az egész. Ahogy az Instagram és a Facebook hirdetés között van különbség úgy áll ki a sorból a story hirdetés is, hiszen másként működik.

A story alapvetően egy nagyon hatékony megjelenési forma, de közel tizedeli a hatékonyságot az, ha nem megfelelő felbontásban használod.

2. Instagram hirdetés tény: az Instagram hirdetés más kommunikációt igényel!

Az Instagram egy laza felület, telis teli fiatalokkal és fiatalos gondolkodású emberekkel. Ez azt jelenti, hogy a céges Instagram kommunikációdat úgy kell megoldanod, hogy az illeszkedjen a platform szabályaihoz, de mégse rúgja fel a céges márkádat.

Fontos például, hogy az internet nyelve alapvetően tegező hangvételű, még komolyabb – akár pénzügyi – szektorokban is. Nem mondom, hogy ne magázz, mert lehet jól csinálni, de az Instagram felhasználóinak zöme nem fogja zokon venni, ha letegezed Őket.

3. Instagram hirdetés tény: legyél kreatív, mert így működik!

Na igen, már megint a kreativitás. Én az ilyen pontoknál szoktam bezárni a hasonló cikkeket, mert elsőre eléggé klisének tűnik a tanács. A helyzet azonban az, hogy az Instagram hirdetések akkor konvertálnak igazán jól, ha kreatívak, de úgy igazán.

Az unalmas és kiszámítható dolgokat senki nem szereti. Te sem olvastad volna el eddig ezt a cikket, ha nem szeretnél végre hatékony Instagram hirdetéseket készíteni, nemdebár?

4. Instagram hirdetés tény: ne csak a hirdetésekre összpontosíts!

Ahogy már fentebb is írtam, az emberek kíváncsiak. Ha látnak egy klassz terméket, akkor szeretnének mindent megtudni róla. Ehhez általában a legkézenfekvőbb forrást veszik alapul, a közösségi média oldalaidat, a termékoldaladat és bármit, amit könnyedén elérnek.

Éppen ezért, a jó háttér legalább annyira fontos, mint a jó hirdetés. Ha lassú vagy teljesen igénytelen az oldalad, akkor nem fog jól konvertálni a hirdetésed sem, akármennyire érsz el releváns embereket.

Minden esetben alaposan készítsd fel a közösségi média oldalaidat és a weboldaladat, mielőtt hirdetni kezdesz. Hosszú távon már önmagában ez a lépés is költségcsökkentő hatással bír, hiszen csökkenti a konverziónkénti költségeid. Ez annak köszönhető, hogy a minőség bizalomépítő faktorok közé tartozik.

Ha ütős Instagram profilt szeretnél a vállalkozásodnak, akkor szükséged lesz egy jól összerakott social media tartalomnaptárra is. Ehhez itt találsz segítséget: Social media tartalomnaptár: így készítsd el 3 lépésben egyszerűen!

5. Instagram hirdetés tény: ismerd a célközönséged!

Remélem, hogy ez a pont nem lep meg. Annak tudsz leghatékonyabban eladni, akit “ismersz”. Ezalatt most azt értem, hogy tudod miért és mit szeretne pontosan. Mindig tudd a potenciális célközönséged miértjeit!

Ebben segít neked például a Buyer Persona meghatározása.

Instagram hirdetés készítés lépésről lépésre

Ahogy már fentebb is említettem, két lehetőséged van arra, ha Instagram hirdetést szeretnél készíteni. Az első és egyben a legegyszerűbb módszer a boostolás. Ez leginkább akkor ajánlott, ha egy nagyon jól sikerült posztot szeretnél kiemelni például branding vagy forgalom generáló céllal.

Nem ajánlott a boostolás, ha vásárlásokat szeretnél generálni vagy egyéb – komolyabb elköteleződést kívánó – konverziót óhajtasz elérni. Ennek az oka egészen egyszerű: a boostolás vajmi kevés beállítás lehetőséget biztosít a hirdetés kezelő által történő kiemeléssel szemben.

Így emelj ki (boostolj) posztot instagramon

A következő néhány lépés pontosan bemutatja, hogyan tudod kiemelni a posztjaidat Instagramon.

1. Határozd meg a kiemelés célját!

A kiemelés csak bizonyos esetekben jó választás, ahogy fentebb is írtam. Ha vásárlásokat szeretnél generálni, akkor sokkal jobban jársz egy hirdetéssel.

A kiemelést leginkább branding céllal vagy Instagram oldal fejlesztésnél szoktuk alkalmazni. De előfordulhat például nyereményjátékok esetben vagy egyéb más okból is.

2. Válaszd ki, hogy mit szeretnél kiemelni!

Válaszd ki, hogy pontosan melyik posztot szeretnéd kiemelni, majd kattints a “Promote” vagy “Boost post” gombra! Ezt követően az Instagram majd átirányít a Facebook alkalmazásba, hogy hitelesítsd a hirdetési fiókod.

instagram kiemelés

3. Válaszd ki, hogy hova szeretnéd irányítani a kattintásokat!

Az alábbi 3 lehetőség közül tudsz választani:

instagram poszt kiemelése

Your profile, azaz a vállalkozásod Instagram profiljára. Your website, azaz a weboldaladra és végül Your Direct messages, amivel üzenetküldésre tudod buzdítani az embereket.

4. Határozd meg a célközönséged!

Az Instagram alapértelmezetten felkínálja az automatikus célközönség meghatározást, de ezt semmiképpen ne használd, ha kedves az életed. Okos az Instagram algoritmusa, azonban még nem ismeri jobban a célközönségedet, mint Te.

Ha saját magadnak hozod létre a célközönséged, az képen látható beállításokat tudod elvégezni. Adhatsz nevet a célközönségnek: itt célszerű valami beszédes nevet adni neki, hogy később is tudjad majd használni. Emellett beállíthatod a lokációt, az érdeklődési köröket, az életkort és a nemet is.

Minden esetben magadnak állítsd be a célzást!

instagram hirdetés beállítása

5. Indítsd el a kiemelést és figyelj!

A fenti beállításokon végighaladva már nincs más dolgod, mint a “Create Promotion” gombra kattintani és várni a konverziókat.

Így készíts hirdetést Instagramra

Ahogy már fentebb is említettem, az Instagram hirdetések kifinomultabb és hatékonyabb módja a Facebook hirdetéskezelőn belül lehetséges. Ennek a folyamatát láthatod itt.

1. Hozd létre a Business Manager fiókodat!

Ahhoz, hogy a Facebook rendszerén keresztül tudj hirdetést indítani először is Business Manager fiókra lesz szükséged. Ide kattintva találsz egy leírást arról, hogyan tudod létrehozni a sajátod.

Ha ezzel megvagy, már csak egy hirdetési fiókra lesz szükséged. Ezt létrehozni igazából néhány kattintás és a Business manageredből már el is tudod végezni. Kettő dologra figyelj nagyon: az időzónára és a valutára. Ezeket sajnos a későbbiekben nem tudod módosítani és okozhat egy kis galibát a rendszerben, ha magyar piacra hirdetsz és dollárban látod például az elköltött összeget. (Ha ezen a ponton elakadnál, dobj bátran egy kommentet és segítek.)

2. Határozd meg a kampány részleteit!

Határozd meg a részleteket, tehát tervezd meg a kampányt! Milyen ajánlattal, kit és mikor szeretnél elérni? Milyen színeket, alakokat, képeket, formátumokat és betűkészletet fogsz használni? Hova fogod irányítani a hirdetésekből érkező forgalmat?

A kampány kidolgozási szakaszában hozd létre a Buyer Personákat is!

3. Nyisd meg a hirdetéskezelődet!

Nyisd meg a hirdetéskezelődet és kattints a “Létrehozás” gombra.

instagram hirdetés létrehozás
Facebook hirdetéskezelő

4. Válassz célt és állítsd be a kampányt!

Az esetek többségében Konverzió alapú kampányokat használunk, főleg webáruházaknál. Ez persze mindig függ a tartalomtól és az elérni kívánt céltól.

instagram hirdetés beállítása
Marketingcél kiválasztása

Miután ezt kiválasztottad, add meg a kampány nevét, a költségkeretet és azt, hogy kampányszinten szeretnéd-e elosztani a költséget.

instagram hirdetés részletek

Konverziós Instagram hirdetéseknél az alábbiak szerint állítsd be a hirdetésedet:

instagram hirdetés konverzió

A Vásárlás helyén természetesen az általad elérni kívánt konverziót add meg. (Feliratkozás, kosárba helyezés, termék megtekintése vagy egyéb.

instagram hirdetés részletei

Ezt követően add meg a célközönséged paramétereit. Fontos, hogy ezt soha ne vidd túlzásba! Minél szűkebb szegmensre hirdetsz, a Facebooknak annál kevesebb adatmennyiség áll rendelkezésére ahhoz, hogy megfelelően betanuljon. Néhány esetben itt célszerű csak a nemet, a lokációt és az életkort beállítani.

Emellett figyelj a kizárásokra! Ha például feliratkozókat gyűjtesz az Instagram hirdetéseddel, akkor kapásból zárd ki azokat, akik már konvertáltak, hiszen Őket már csak idegesítené a hirdetésed, ha újra megjelenne neki. Nem beszélve arról, hogy feleslegesen viszik a pénzt is.

instagram hirdetés elhelyezés

Ezt követően jön igazából a nagy okosság. Itt az automatikus elhelyezés helyett (amit amúgy is kevés helyen ajánlott használni) válaszd a manuális elhelyezést és csak az Instagramot jelöld ki!

Ha igazán profi akarsz lenni – és miért ne akarnál az lenni – akkor a story elhelyezésből is kiveszed a pipát és oda külön, méretre szabott kampányt készítesz.

A legfőbb beállításokkal ezennel meg is vagy. Ezután már csak finomítani és tökéletesíteni tudod a kampányodat. Ütemezés és paraméterezési beállításokkal valamint egyéb okosságokkal.

A hirdetések paraméterezése abban fog Neked segíteni, hogy az analitikai rendszereidben pontosan lásd, hogy melyik hirdetésed milyen hatékonysággal dolgozik. Ez például az optimalizálásnál hatalmas segítség lesz.

5. Optimalizálj és tesztelj!

Ezt követően már nincs más dolgod, mint optimalizálni a futó kampányokat. Figyeld, hogy 1-2 nap elteltével milyen eredményeket hoznak, mert az Instagram hirdetésekre jellemző, hogy már rövid időn belül meg lehet határozni azt, hogy betalált-e vagy sem.

Ha egy hirdetésnél látod például, hogy extrém magas a CTR (átkattintási arány) vagy a CPC (kattintásonkénti költség), akkor kezdhetsz gyanakodni, hogy valami nincs rendben.

Emellett egy szintén nagyon fontos szám a kattintások és érkezések aránya. Ha itt kirívóan magas különbséget látsz, akkor valami nagyon nincs rendben a weboldaladdal, ami azonnali beavatkozást kíván.

Konklúzió

Az Instagram hirdetés tehát egy kiváló és nagyon hatékony eszköz, abban az esetben, ha megfelelően használod. A hirdetési algoritmus habár nagyon okos – és egyre csak okosabb lesz – az emberek egyre inkább ignorálják a hirdetéseket, mely ellen kreativitással lehet felvenni a versenyt.

Ha szeretnél hatékony Instagram hirdetéseket készíteni, akkor nincs más dolgod, mint követni a fenti lépéseket, majd folyamatosan tesztelni a célközönséged reakcióit.

Sikerült elkészíteni az Instagram hirdetésed? Oszd meg kommentek között a tapasztalataidat, hogy mások is tanulhassanak belőle!

Több elérést szeretnél Instagramon? Olvass a hashtagek hatékony használatáról is!

Hasznosnak találtad a bejegyzést? Segítsd azzal a munkámat, hogy megosztod másokkal is! Köszönöm.

Legyél képben a közösségi médiával!

Értesülj minden héten pénteken a magyar és a nemzetközi social media hírekről egyetlen emailben!

Már majdnem kész! Kérlek erősítsd meg a feliratkozásod az email fiókodban és pénteken jelentkezem is a hírekkel! ;)

Pin It on Pinterest