A hashtag használata egyszerű, de ennek ellenére sokan használják helytelenül, nem számolva a negatív következményekkel.

A cikkben magyar példák segítségével mutatom meg, hogy miért fontos figyelni a hashtag helyes használatára és hogyan lehet igazi eredményeket elérni.

Gyanítom, hogy tisztában vagy a hashtag jelentésével, de a biztonság kedvéért először nézzük meg néhány szóban, hogy mit is jelent pontosan.

De előtte itt egy kis kitérő: Személy szerint utálom a semmitmondó haszontalan cikkeket és szó szerint zavar, ha valaki hülyeségekkel húzza az időmet. Éppen ezért, az alábbi képpel szeretnélek megnyugtatni: a hashtag működik, ha helyesen használod.

hashtag használata
A hashtag használata

A fenti kép egy 100%-ban magyar célpiacra célzó életmód blog Instagram fiókjának eredménye. Látható, hogy 52 971 megjelenésből 27 760 (tehát több, mint a fele) hashtagekből érkezett.

Ezek után mondja valaki azt, hogy egy jó hashtag stratégia nem hatékony.

A következő cikkben megmutatom, hogy hogyan érj el Te is több RELEVÁNS embert, hashtagek segítségével.

Mi a hashtag?

A hashtag lényegében megreformálta a közösségi médiát még anno 2007 környékén, amikor Chris Messina megalkotta azt.

A hashtag nem más, mint a metaadat egy típusa, ami a közösségi oldalakon felhasznált tartalmak rendszerezésére szolgál.

Mire használjuk a hashtaget?

A hashtag használata megkönnyíti az online átláthatóságot és abban segít, hogy egyszerűbben megtaláljuk azt, amit keresünk az internet néha nagyon sűrű erdejében.

A hashtag segítségével tulajdonképpen kulcsszavazhatjuk a tartalmainkat.

A hashtag használata

Ahogy már fentebb is írtam, a hashtag használata rendkívül egyszerű, hiszen csak néhány apróságra kell figyelni, de azokra nagyon.

Az első és legfontosabb szabály, hogy Magyarországon néhány kivételtől eltekintve nem ajánlott a külföldi hashatagek használata.

Hogy miért?

Azért, mert az Instagram jelenleg még nem veszi figyelembe, hogy Te pontosan hol használod a hashtaget. Ez azt jelenti, hogy a posztodat beteszi egy nagy kalapba együtt a külföldi posztokkal. (Főleg, ha lokációt sem jelölsz meg.)

Persze törekszik a relevanciára, azonban ez nem mindig sikerül, hiszen egy jól sikerült külföldi poszt angol hashtaggel ellátva mindig is le fogja nyomni a Te angol hashtagedet, nincs mit tenni.

Jól szemlélteti a lényeget például a #ledlampa hashtag. Gondolná az ember, hogy ez biztosan egy magyar hashtag, azonban nem. Ha led lámpákat értékesítő üzleted van, Instagramon például meggyűlhet a bajod a fenti hashtag használatával.

Mégpedig azért, mert a “led lampa” svédül (és még ki tudja milyen nyelven) is led lámpát jelent, ezért rengeteg svéd és egyéb nyelvű tartalom található alatta.

A hashtag használatának alapszabályai

Mielőtt részletesebben belemennénk a technikákba, fektessünk le néhány alapot.

A hashtagek közé ne tegyél szóközt, hiszen onnantól az kettő külön szónak számít és csak a szóköz előtti rész lesz “behashtagelve”.

A hashtagedben használhatsz számokat, emojikat, ékezetes karaktereket is. Az ékezetes karakterekre hamarosan részletesebben is kitérünk.

Kis- és nagybetű között nincs különbség, azonban vizuálisan szépen lehet velük játszadozni.

Minden egyes hashtagnek szánt szó elé tegyél hashtag jelet, hiszen onnantól válik hashtaggé.

1. Használj egyedi hashtageket is!

Mit értek egyedi hashtag alatt? Egy klasszikus magyar példa erre például az, amit Gruber Ági alkotott, még 2013 környékén. Igen, kétezer-tizenhárom.

Ez a hashtag nem más, mint a #mutimiteszel, ami azóta már vastagon Magyarország egyik – ha nem a legebb – legnépszerűbb hashtagje.

De egy példa nem példa, így említhetném például a #hajadismijen hashtaget, amit @noemiivagvolgyi alkotott. (Megtekintés csak saját felelősségre. 😀 )

Saját hashtaget létrehozni nem egyszerű, de lehetséges és kifizetődő.

Egyedi hashtagnek számít például a branding hashtag is, aminek a célja – ahogy a neve is elárulja – a márkaismertség és a márkatudatosság növelése.

Branding hashtag például a #RajzfilmJátékok, #szafifitt vagy a #milka. Ez értelemszerűen a saját vállalkozásod vagy egyéb márkád nevéből tevődik össze. (Itt felmerülhet a kérdés, hogy ékezettel vagy anélkül használd, erre természetesen kitérünk még.)

2. Ne használj külföldi hashtageket!

Még egyszer: ne használj külföldi hashtageket! Népszerű tanács még a magyar piacon is, hogy a külföldi hashtagek milyen jók, mert sok embernek megjelenítik a tartalmaidat.

Igen ám, de mégis miért jó, ha a céges csapatépítőn készült képeket 94 szőnyegszövő indiai kisfiú is kedveli? Bizony, semmiért sem.

A külföldi hashtagek használata akkor lehet hasznos számodra, ha terméked vagy szolgáltatásod a külföldi piacnak is vagy csak nekik szól.

Jól néz ki, ha rengeteg emberhez elér egy posztod, azonban nem érsz vele semmit, ha olyanokhoz, akiket soha az életben nem is fog érdekelni az, amit csinálsz.

3. Ha teheted, kerüld a fancy hashtageket!

Biztosan észrevetted már, hogy a népszerű hashtagek, mint például a #photooftheday vagy a #love jelentősen növelik egy-egy poszt elérését. Ezzel azonban a gond megint csak az, hogy a relevancia messze nem garantált.

Emellett pedig a nagyon népszerű hashtagek egyenesen mágnesként vonzzák az instagram botokat is, ami rendkívül káros hatással lehet az interakcióidra.

Ha a friss fiókodat elárasztják a botok, az rontani fogja a további aktivitásodat.

4. Ne tedd teli hashtagekkel a tartalmaidat!

Minden közösségi oldalon korlátozva van az, hogy mennyi karaktert használhatsz, Instagramon például az is, hogy mennyi hashtaget. Maximum 30 darabot.

Hashtaget használni lehet nagyon jól és nagyon rosszul is. A túlzásba vitt hashtagelés azt az érzetet fogja kelteni a látogatóidban, hogy erőlködsz és spammy vagy.

Ezt egy vállalkozás esetében nem feltétlen mondanám szerencsésnek.

Azonban vannak olyan szakaszai egy közösségi oldal felépítésének, melyben tanácsos lehet sok hashtaget használni. Ez természetesen az első néhány hónap.

Javaslom, hogy minden hashtagedet előre határozz meg a tartalomnaptáradban!

5. Releváns hashtageket használj!

Releváns, tehát a tartalmaiddal és a céljaiddal is koherens. Mindig csak olyan hashtaget használj, amit a képed egyértelműen kifejez!

A nagyobb elérés kedvéért nem érdemes beáldozni a hitelességed vagy éppen a minőséget.

Ékezettel, vagy anélkül?

Nagy kérdés a hashtagekkel kapcsolatban, hogy ékezettel avagy anélkül használjuk őket. Többnyire azért merül fel, mert a hashtagek nyelve alapvetően angol.

A helyzet azonban az, hogy nem mindig az ékezet nélküli hashtagek használata a javasolt, sőt.

A magyar hashtageket tekintve számtalan esetben előfordul, hogy egy hashtag ékezetes verziója népszerűbb az ékezet nélküli párjánál.

Egy friss fiók esetében például tanácsos mindkét verziót használni bizonyos ideig, majd később a népszerűbbnél maradni.

Hogyan kutass hashtageket?

Hashtagek keresésére több módszer is létezik, ezek közül megmutatom a legnépszerűbbeket.

1. A manuális módszer

A manuális módszer, ahogy a neve is mondja abból áll, hogy definiálod pontosan mit szeretnél elérni a hashtagjeiddel, majd leülsz és kitalálsz néhányat.

Kezdetnek ez nem rossz, de jobb, ha tudatosabban csinálod.

2. Az Instagram hashtag-ajánló használata

Az Instagramnak is érdeke, hogy helyesen használd a hashtageket, hiszen alapvetően rontja a felhasználói élményt, ha össze-vissza irrelevánsan vannak használva.

Éppen ezért segítséget is nyújt benne azzal, hogy mutat a keresett hashtaghez hasonló hashtageket számodra.

Ezt az alábbi módon érheted el:

A related hashtagek elérése.

Tehát:

  1. Lépj be az Instagram fiókodba!
  2. Kattints a kis nagyítóra!
  3. Kattints a Tags tabra!
  4. Írd be a keresni kívánt kifejezést!
  5. Élvezd az Instagram által ajánlott hashtageket!

3. Hashtag generátor

Több hashtag generátor is létezik, ezek közül a legjobb az all-hashtag.com, de magyar nyelven sajnos ez sem tökéletes.

Ezek lényegében úgy működnek, hogy beírsz egy számodra releváns taget, majd vársz, míg a program kiadja a javaslatait.

Hashtag használata a gyakorlatban

A gyakorlatiasság híve vagyok, így nézzünk egy példát egy tartalom helyes “felhashtagezésére”.

Adott egy kép:

hashtag használata helyesen
Forrás: @aran_bakery (instagram.com)

Mielőtt felhashtageznénk a képet, bemutatom néhány szóban, mit érdemes tudni. A képen az Arán Bakery egyedi terméke, a Cruffin látható. Ez egy budapesti pékség és általában reggel 8-kor nyit. Egyedi termékeket árulnak, melyeket többnyire ír receptek alapján készítenek el.

Ezek tudatában tehát, az alábbi hashtagek közül választanék célok függvényében a poszthoz:

#AránBakery #cruffin #péksüti #pékség #reggeli #irpekseg #kézművespékség

Az első kettő hashtaget mindenképpen alkalmaznám.

Konklúzió

A hashtag egy roppant hasznos találmány, hiszen megkönnyíti a felhasználók dolgát a közösségi oldalakon. Amellett, hogy megkönnyíti a keresést, fantasztikus lehetőséget nyújt arra is, hogy több emberhez eljuthass a tartalmaiddal ingyen.

Emellett pedig kiváló márkaépítő eszköz és segít a social media játékok lebonyolításában is.

A hashtagek jók, használd őket helyesen!

Régóta foglalkoztat az Instagram hirdetés? Ha szeretnél hatékonyabban hirdetni instán, akkor ne hagyd ki a Instagram hirdetés: Így készíts hatékony hirdetéseket Instagramra 5 lépésben című cikket! Ha pedig még több Instagram marketing cikkre vágysz, akkor Kattints ide!

Hasznosnak találtad a bejegyzést? Segítsd azzal a munkámat, hogy megosztod másokkal is! Köszönöm.

Legyél képben a közösségi médiával!

Értesülj minden héten pénteken a magyar és a nemzetközi social media hírekről egyetlen emailben!

Már majdnem kész! Kérlek erősítsd meg a feliratkozásod az email fiókodban és pénteken jelentkezem is a hírekkel! ;)

Pin It on Pinterest